The Room - Izba

28.07.2014

Máš už po krk hádzania vtákov, ničenia cukríkov či sekania ovocia? Vitaj v mysterióznej izbe plnej záhad... The Room.

Ak aj ty už dlhší čas hľadáš zmysluplnejšiu hru, ktorá ti dokáže ponúknuť viac ako hviezdičky, tisícnásobné kombá, bodíky a grafiku vo veľmi príťažlivých farbách dúhy, tak tvoje snaženie sa konečne vyplatí.

Hra The Room ponúka prostredie s mysterióznym grafickým nádychom a hudbou umocňujúcou celkový dojem. Jedná sa o puzzlovku, v ktorej tvojou úlohou je rozmýšľať a vyriešiť nastolený problém, aby si sa mohol v svojom snažení posunúť o kus ďalej. Budeš musieť využiť svoju intuíciu, ktorú pri iných hrách zakopávaš pod zem, a to je určite hlavným lákadlom na vyskúšanie tejto chuťovky.

V spomínanej izbe sa ocitneš hneď na úplnom začiatku hry, spolu s nie veľmi ľahko otvoriteľným trezorom. Nachádzaš list od neznámeho autora, ktorý ti dôveruje a verí, že si iný ako ostatní a dokážeš trezor otvoriť. Tvojou úlohou je teda za pomoci dôvtipu, pátračských schopností, hádaniek, ponúknutých indícií a pomôcok rozlúsknuť tento oriešok, otvoriť trezor, a tým sa úspešne dostať k jeho obsahu. Ako v správnej hre tohto žánru, nájdený obsah ukrýva ďalšiu záhadu, s ktorou sa budeš musieť popasovať.

Niektoré nájdené predmety majú viacero možností využitia, musíš si ich dôkladne prezrieť a upraviť pre najlepšie využitie. Tým sa hra stáva ešte trochu zložitejšou, ale aj viac príťažlivou pre milovníkov záhad, rozmýšľania a riešenia problémov.

Ak náhodou začneš tápať pri riešení záhady, hra ponúka tiež možnosť nápovedy, ktorá ti pomôže v napredovaní.

Okrem výborného precvičenia mozgových závitov sa zdokonalíš alebo si zopakuješ cudzí jazyk, keďže hra je celá v angličtine. Ak nie si najlepší spíker, nemusíš sa báť, určite ti pomôže šikovný anglicko-slovenský prekladač.

Nevýhodou hry je veľmi pekné grafické spracovanie, ktoré síce vynikajúco umocňuje celkovú atmosféru, ale na úkor vyšších nárokov na hardvérové a softvérové vybavenie tvojho mobilného zariadenia. Aplikácia bola donedávna zadarmo, no získala novú kapitolu s názvom Epilogue, čo malo za následok jej spoplatnenie vo výške 0,89€ pre užívateľov so systémom Android. Užívatelia iOS majú aplikáciu stále zadarmo, ale bez novej kapitoly. V súčasnosti už existuje aj pokračovanie hry s názvom The Room Two, ktorá je spoplatnená pre obe platformy vo výške 2,69€.

Najlepšie je však začať od päty a pekne postupne si prejsť všetkými úlohami, aby si dokázal aj sám sebe, že sa v tebe naozaj skrýva Sherlock.

Ak čakáš od hier niečo viac a rád si potrápiš mozgové závity, tak The Room je presne to, čo hľadáš

App Store Google play