Shazam

28.07.2014

Drž krok s dobou a buď vždy informovaný o aktuálnych vypaľovačkách, ktoré práve hrajú...

Zažil si už situáciu, keď na záchodoch v obchodnom centre hrali tú pieseň, ktorá sa ti tak neskutočne páči a ty tam stojíš sám, bezradný, netušiac ako zistiť jej názov? Alebo v bare počuješ tú najchytľavejšiu pecku a nemôžeš sa pretlačiť mierne unaveným davom k jukeboxu, aby si si pozrel názov a doma si ju púšťal od rána do večera? S tvojimi problémami je koniec! Pripoj sa na net a použi aplikáciu Shazam.

Jednoduchým dotykom prsta spustíš nahrávanie zvuku tvojho okolia. Shazam vyhodnotí zvuk, rozpozná skladbu a porovná ju s rozsiahlou databázou. Za pár sekúnd je na svete výsledok.

Na displeji okamžite zbadáš fotku albumu, z ktorého je tebou hľadaná skladba, jej názov spolu s interpretom, rokom vydania a žánrom. Aplikácia ponúka možnosť prečítať si interpretovu biografiu a prezrieť si celú diskografiu. Skladbu, prípadne celý album, si môžeš okamžite kúpiť cez iTunes, Google Hudba či Amazon. Alebo si ju vypočuješ. Môžeš si pozrieť oficiálne video k skladbe na YouTube a veľmi ľahko zistiť, kde tvoj obľúbený interpret najbližšie koncertuje, aby si na tú krásu necivel len cez displej svojho mobilu.

Tvoju novú návykovku môžeš zdieľať na sociálnych sieťach a podeliť sa tak so svojimi priateľmi. Smola je, že s free verziou si túto lahôdku dovolíš len päťkrát mesačne. Za verziu Encore, pri ktorej získaš výhodu zdieľania svojich obľúbených skladieb neobmedzene a zbavíš sa otravných reklám, si však priplatíš 4,79 € pre Android, a 5,99 € v prípade iOS.

Free verzia má ale aj tak ešte stále čo ponúknuť. Vyhľadávané skladby sa ti ukladajú do tagov, ktoré fungujú ako história. Kedykoľvek si spomenieš na obľúbenú skladbu, máš ju vždy po ruke.

V záložke News zase nájdeš zdieľania tvojich priateľov, vidíš na čom práve fičia oni a vypočuješ si, či to ozaj stojí za to.

Záložka Pulse ti zase ponúka rebríčky najpočúvanejších a najpredávanejších skladieb a albumov priamo v reálnom čase na Shazame alebo európsky či celosvetový rebríček.